• Air-Pol ul. Olszankowa 52, 05-120 Legionowo, Polska

Spersonalizowane SK-94

Spadochron ratowniczy SK-94 występuje w kolorze szarym lub czerwonym. Ale na specjalne życzenie klientów zarówno pokrowiec, jak i torba transportowa mogą zostać wykonane zgodnie z indywidualnym projektem odbiorcy. Nasi Klienci szybują więc ze spadochronem w kropki lub z Odznaką Dywizjonu Bombowego 300.

Plecowy spadochron ratowniczy SK-94 przeznaczony jest do wykonywania skoków ratowniczych z samolotów, śmigłowców i balonów. Spadochron ten posiada miękki pokrowiec o małej grubości, co znacząco zwiększa komfort jego użytkowania w czasie długich lotów. Brak wystających elementów umożliwia w razie awarii szybkie opuszczenie statku powietrznego.

Małe gabaryty i masa predysponują go do wykorzystania przez pokładowych członków załóg statków powietrznych, wykonujących czynności pokładowe (np. wyrzut ładunków).

Zastosowanie zewnętrznego pilocika wyrzucanego sprężyną skraca czas otwarcia spadochronu.

Pokrowiec i trzypunktowa uprząż stanowią integralny element spadochronu. Zastosowanie regulacji długości głównych taśm uprzęży pozwala dostosować ją do wzrostu użytkownika, co znacznie podnosi komfort użytkowania.

System zapinania uprzęży oferowany jest w czterech wersjach.

Plecowy spadochron ratowniczy SK-94 eksploatowany jest przez jednostki Wojska Polskiego, Aerokluby, oraz użytkowników indywidualnych w kraju i zagranicą.

W sprawie personalizacji spadochronu prosimy o kontakt z działem handlowym pod adresem email: handlowy@air-pol.com.pl

Read More

Prezentacja czaszy G9

Spadochron Feniks Military z czaszą G-9 można było zobaczyć podczas konferencji Defence24 DAY & SOFEAST. Wydarzenie poświęcone najważniejszym zagadnieniom z zakresu obronności, bezpieczeństwa i przemysłu zbrojeniowego odbyło się 29-30 września w Warszawie.

Defence24 DAY to wiodąca konferencja branży obronnej i bezpieczeństwa, poświęcona najważniejszym zagadnieniom dla sektora zarówno w Polsce, jak i na świecie. Stanowi przestrzeń do międzynarodowej dyskusji z udziałem decydentów politycznych, najwyższej rangi dowódców, przedstawicieli nauki i przemysłu oraz analityków i ekspertów.

Pracownicy AIR-POL Sp. z o.o. byli obecni podczas dwóch dni wydarzenia. Oprócz prezentacji czaszy spadochronu G9 o doskonałości aerodynamicznej 6+, podczas konferencji można było uzyskać od nich informacje na temat całego asortymentu firmy.  

System spadochronowy Feniks G-9 przeznaczony jest do wykonywania skoków w systemie HALO – HAHO. Czasza spadochronu typu „skrzydło” umożliwia wykonywanie skoków z przelotem na duże odległości. Czasza spadochronu G-9, ze względu na jej doskonałość aerodynamiczną (6+) oraz zastosowane rozwiązania jest bardzo wymagająca i przeznaczona wyłącznie dla żołnierzy z dużym doświadczeniem. Różnorodność zastosowanych systemów otwarcia pozwala na przystosowanie systemu do wymagań taktycznych, niezależnie od zabieranego wyposażenia oraz jego gabarytów.

Defence24 Day to okazja do wymiany poglądów pomiędzy kluczowymi decydentami, przedstawicielami Sił Zbrojnych, przemysłu obronnego oraz ekspertami z Polski i krajów sojuszniczych. W trakcie wydarzenia będą więc poruszane tematy związane z budową systemu kompleksowego bezpieczeństwa narodowego, transformacją Sił Zbrojnych RP w odpowiedzi na ewolucję zagrożeń oraz współpracą międzynarodową w zwalczaniu zagrożeń dla regionalnego bezpieczeństwa. Dyskusja będzie dotyczyć także priorytetowych obszarów modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP, udziału przemysłu obronnego w rozbudowie potencjału Wojska Polskiego, a także zdolności w przestrzeni kosmicznej.

Patronat honorowy nad konferencją SOFEAST objął mjr Aleksander Tarnawski, ostatni żyjący Cichociemny Spadochroniarz Armii Krajowej, a wydarzenie dedykujemy majorowi Tarnawskiemu w setną rocznicę jego urodzin oraz Pamięci Cichociemnych Spadochroniarzy Armii Krajowej.

Read More
zwycięzcy mistrzostw

AIR-POL sponsorem Mistrzostw Polski

Mistrzostwa Polski w spadochronowej akrobacji zespołowej FS-4 odbyły się 1-3 września na lotnisku w Chrcynnie. AIR-POL Sp. z o.o. była jednym ze sponsorów nagród dla zwycięzców. Mistrzostwa zorganizował Aeroklub Warszawski we współpracy z Aeroklubem Polskim

Zawody polegały na wykonaniu podczas wolnego spadania (w ciągu 35 sekund) jak największej liczby zaplanowanych i wylosowanych wcześniej figur. Skoki odbywały się z wysokości ok. 3200 metrów.

W Mistrzostwach wystartowało sześć drużyn, ostatecznie zwycięzcą zostali Flyspot Sky4Four w składzie Anna Barańska, Michał Barański, Joanna Hulbój, Zbigniew Kordzikowski, kamera: Remigiusz Wolak, którzy jednym punktem (150 do 149) zwyciężyli z No Mercy (Kinga Komorowska, Karina Laszuk, Iwona Raczkiewicz, Maja Ważniewicz, kamera: Mariusz Pawłowski). Trzecie miejsce podium zajęła drużyna MAD Team (118 pkt) w składzie Paweł Biedrzycki, Dariusz Kobyłecki, Marcin Ruciński, Daniel Szatkowski, kamera: Joanna Sulowska.

Przyznano również nagrodę specjalną im. Arkadiusza „Pingwina” Wantoły dla najlepszego kamerzysty – otrzymał ją Tomasz Burza, kamerzysta zespołu Flyspot Omega.

Zdjęcie: Aeroklub Warszawski

Read More

30 LAT CYPRESA

W latach osiemdziesiątych Helmut Cloth, przedsiębiorca i inżynier, ale przede wszystkim skoczek spadochronowy, po tragicznej śmierci swego przyjaciela postanowił zminimalizować ryzyko śmierci skoczka z powodu zbyt późnego otwarcia spadochronu. Stworzył urządzenie, które już od 30 lat stoi na straży bezpieczeństwa jego użytkowników – Cybernetic Parachute Release System – w skrócie CYPRES.

Co prawda istniały wówczas na rynku 4 rodzaje urządzeń AAD, ale często zawodziły. Dlatego skoczkowie niechętnie z nich korzystali. Helmut Cloth zidentyfikował trzynaście przyczyn awarii istniejących systemów i opracował 13 wymagań, jakie musi spełnić jego nowe urządzenie.

Opracowywane przez niego urządzenie musiało działać dla każdego skoczka, w każdych warunkach i z najwyższą dokładnością. Musiało też potrzebować niewiele mocy. I przede wszystkim – musiało być niezawodne.

Nad nowym AAD pracowali eksperci w dziedzinie aerodynamiki, mechanicy, fizycy i inżynierowie. Urządzenie przeszło tysiące godzin testów.

Po czterech latach zespół Cypresa stworzył idealne urządzenie. Pozostało tylko wyprodukować ich tyle, by starczyło dla każdego chętnego skoczka. Tak powstała fabryka w Bad Wünnenberg w Niemczech

Oryginalny CYPRES 1 został wypuszczony na rynek 10 stycznia 1991 roku. Zaledwie kilka tygodni później uratował pierwsze życie skoczka.

Niezawodność Cypresa utorowała drogę do głębokich zmian w skokach spadochronowych.  W 1991 roku prawie nikt nie skakał z automatem. Wiarygodność Cypresa zmieniła to o 180 stopni. Dziś jest odwrotnie, prawie nikt już nie skacze bez AAD.

Przez 30 lat istnienia Cypres przechodził kolejne modyfikacje. Obecnie dostępnych jest ponad 20 modeli cywilnych i wojskowych. Najbardziej znane to Cypres Expert, Changeable Mode, Tandem, Speed ​​i Student. 

10 stycznia 2021 roku CYPRES obchodził swoje 30 urodziny Z tej okazji AIR-POL Sp. z o.o. życzy kolejnych lat niezawodności i tysięcy uratowanych żyć skoczków.

 

 

Read More