Pacjenci z koronawirusem i innymi chorobami zakaźnymi w trakcie transportu lotniczego wymagają dodatkowych środków ostrożności. Do transportu lotniczego wykorzystywało się komory izolacyjne, które nie były przymocowane do noszy i stanowiły poważne zagrożenie dla transportowanych pacjentów.

Firma AIR-POL we współpracy z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym zaprojektowała i wytworzyła prototyp systemu  mocowania komory izolacyjnej do noszy.

Poprawi to znacznie bezpieczeństwo transportu przy utrzymaniu całkowitej szczelności komory. Projektanci AIR-POL opracowali także prototyp systemu mocowania urządzenia ECMO do podłogi śmigłowca EC 135, co także poprawi bezpieczeństwo transportu chorych.

– Na prośbę przedstawicieli pogotowia lotniczego opracowaliśmy prototypowe rozwiązanie, umożliwiające mocowanie pacjenta do komory, a komorę do noszy, co znacznie poprawia bezpieczeństwo transportu, a jednocześnie utrzymuje całkowitą szczelność komory – mówi Włodzimierz Budziński, prezes AIR-POL Sp. z o.o.

Komora izolacyjna przeznaczona jest do transportu lub krótkotrwałej izolacji pacjenta. Uniemożliwia ona wymianę patogenów z otoczeniem podczas transportu ze strefy skażonej do miejsca dalszego leczenia. Komora jest wykorzystywana w wielu krajach do transportu osób chorych zakaźnie lub z podejrzeniem koronawirusa.